Zespół Szkół w Krośnicach

Konkursy

XIII Powiatowy Konkurs  „Papież ludzkich serc – Jan Paweł II”

Cel: - nawiązywanie kontaktów z rówieśnikami,

 - zapoznanie się z postacią Jana Pawła II, jego mądrością, odwagą i umiejętnością w służeniu ludziom.

Termin – 16 listopada 2017 r. - czwartek, godzina 10 00 .

Miejsce - Szkoła Podstawowa w Dunkowej.

Literatura: strony internetowe: http://www.jp2w.pl/pl; http://www.apostol.pl/janpawelii; http://www.opoka.org.pl/zycie_kosciola/jan_pawel_ii/;

REGULAMIN:

1.W konkursie biorą udział uczniowie klas IV - VII.

2. Laureaci zeszłorocznej edycji nie biorą udziału w tym roku.

3. W konkursie uczestniczy po 2 uczniów ze szkół wyłonionych w etapie szkolnym.

4. Zgłoszenie na kartach należy przesyłać do 10 XI 2017r.

4. W skład Komisji konkursowej wejdą Panie, Panowie, Nauczyciele przybyli na konkurs.

5. Konkurs składa się z części pisemnej, rozwiązanie testu ok. 45 min.

   Konkurs trwa około 2 godzin.

6. Po regulaminowym czasie komisja sprawdza wykonany test.

7. W przypadku jednakowej liczby punktów komisja powołuje dogrywkę.

8. Wszyscy uczestnicy otrzymują dyplomy.

9. Zwycięzcy konkursu otrzymują nagrody.

Organizatorzy: SP Dunkowa

Mirosława Mulik

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Prosimy o przygotowanie następujących etapów z życia Karola Wojtyły:

1. Dzieciństwo, rodzina, lata szkolne, studia.

2. Posługa kapłańska: święcenia, kapłan, biskup, kardynał, papież

3. Pielgrzymki papieskie do Polski.

4. Dokumenty, nauczanie papieskie

5. Beatyfikacja, kanonizacja

Terminy :

język niemiecki 28 listopad 

język angielski 1 grudnia

  1. Organizator:

Nauczyciele języków obcych

  1. Adresat konkursu

Uczniowie klas IV- VI szkoły podstawowej

  1. Cele konkursu

- wykrywanie uzdolnień młodzieży

- motywowanie do poszerzania swoich wiadomości i umiejętności

- mobilizowanie do samodzielnej i systematycznej pracy

- popularyzowanie języka niemieckiego i angielskiego wśród młodzieży oraz   rozwijanie zainteresowań wiedzą o kulturze, geografii, literaturze i życiu codziennym w krajach niemieckiego i angielskiego obszaru językowego

- kształtowanie postawy tolerancji i akceptacji wobec innych narodów i kultury

  • Udział uczniów w konkursie jest dobrowolny.
  • Organizator przygotuje zestawy tekstów
  • Uczestnik samodzielnie dokonuje wyboru jednego tekstu jeszcze przed konkursem i przygotowuje go do prezentacji.
  • Uczeń podczas  występu prezentuje wybrany przez siebie tekst w czasie nie przekraczającym 5 minuty. Po prezentacji przygotowanego wcześniej tekstu uczeń losuje jeszcze jeden krótszy tekst, którego nie zna i prezentuje go przed komisją konkursową
  • Oceniane są:

Tabela z punktacją dla komisji

L.p. Imię i nazwisko poprawność wyrazistość płynność intonacja Razem Miejsce
0-5 pkt 0-5 pkt 0-5 pkt 0-5 pkt

  • Po prezentacji wszystkich uczestników konkursu komisja na podstawie zdobytych punktów przez poszczególnych uczestników ustala trzy pierwsze miejsca dla uczestników klas IV-VI szkoły podstawowej 

Dnia 9 listopada 2016 o godz 12 odbędzie się XI edycja Konkursu Informatycznego Bóbr.

Konkurs Bóbr jest międzynarodowym konkursem z zakresu informatyki oraz technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Głównym celem konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia komputacyjnego, algorytmicznego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród uczniów. Regulamin konkursu dostępny na stronie www.bobr.edu.pl/regulamin-konkursu/ . Zgłoszenia u nauczycielki, Magdaleny Zmyślonej do dnia 08.11.2016r.

Konkurs recytatorski zgromadził na szkolnej auli uczestników oraz widownię- uczniów klas IV i VI. Do szkolnego etapu, który odbył się dnia 26 października br. przystąpiło 16 uczniów naszej szkoły.  Przed komisją złożoną z pań polonistek: B. Żurek oraz A. Woźniak recytatorzy wygłosili wybrane przez siebie wiersze. Były to utwory m.in. takich poetów jak: L. Staffa, J. Mączki, R. Przymusa, A. Słonimskiego, H. Bocheńskiej czy T. Kubiaka; Większość uczestników zaprezentowała wysoki poziom opanowania tekstu, poprawność i ekspresję wypowiedzi. Do etapu gminnego zakwalifikowali się następujący uczniowie:

klasy IV-VI:

 I miejsce – Mikołaj Nawrot

II miejsce  – Michał Banaszkiewicz

III miejsce  – Maciej Samborski

Wyróżnienie Hanna Stach

klasy I-III gimnazjum:

I miejsce – Daria Waleńska

II miejsce – Gabriela Nacewicz

III miejsce- Oliwia Kecher

Gratulujemy!