Zespół Szkół w Krośnicach

Archiwum

W dniach od 30.05.2017 do 2.06.2017 byliśmy na wycieczce szkolnej w Krakowie oraz Zakopanym.

Na początku naszej wycieczki zwiedzaliśmy Kraków drogą królewską z przewodnikiem. Odwiedziliśmy m.in.  katedre na Wawelu, Kościół Mariacki oraz rynek królewski.

Około godz. 17;00 zjechaliśmy do kopalni soli 3oo m. p.p.t. ( pod poziomem terenu ) w Bochni, w której był zaplanowany nocleg, zwiedzanie oraz dyskoteka.

W dniu drugim wycieczki przyjechaliśmy do Zakopanego aby się zakwaterować oraz zwiedzić Krupówki i wjechać kolejką na Gubałówkę.

Trzeciego dnia wcześnie rano ok. godz. 8;00 wyszliśmy w góry dokładnie na Morskie Oko wraz  z przewodnikiem. Pokonaliśmy na górskim szlaku 18 km. ( 9 w góre i 9 w dół ). Zmęczeni i bardzo opaleni  wróciliśmy do willi ‘’Burtek,, aby o godz. 18 wyruszyć na wieczorny spacer po okolicach Zakopanego, a po powrocie z okazji Dnia Dziecka mieliśmy zorganizowane ognisko z kiełbaskami.

W dniu czwartym i ostatnim po wykwaterowaniu się z ośrodka przyjechaliśmy do Oświęcimia, w którym zwiedzaliśmy obóz koncentracyjny Auschwitz-Birkenau. Była to dla nas dobra lekcja historii. W czasie drogi powrotnej odwiedziliśmy McDonald gdzie zjedliśmy obiadokolację i wróciliśmy do Krośnic.

To koniec naszej historii o wspaniałej wycieczce szkolnej. Dziękujemy naszym nauczycielką które ją zorganizowały

Izabela Olek, Marta Wypych,

Natalia Płóciennik, Marta Sobolewska

W dniu 9 marca 2017 w auli szkolnej uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w podróży muzycznej pod hasłem: MUZYCZNY ŚWIAT DIXIELANDU.

Celem koncertu było zapoznanie uczniów z historią muzyki jazzowej - nieznanej i często niedocenianej przez młodych słuchaczy, zaprezentowanie "na żywo" znanych i lubianych tematów tego gatunku muzyki. Uczniowie w czasie koncertu poznali budowę oraz brzmienie instrumentów dętych: trąbka, saksofon tenorowy, puzon. Była również zabawa, konkursy, (wydobycie dźwięku z puzonu) oraz wspólne granie przy akompaniamencie instrumentów perkusyjnych: marakasy, grzechotka, kubasa oraz tarka do prania, co wzbudziło wielkie zdziwienie. Utworem Louisa Armstronga "Gdy wszyscy święci idą do nieba" oraz gromkimi brawami uczniowie podziękowali wykonawcom za ciekawy, niepowtarzalny koncert.

Maria Możdrzech

W piękny styczniowy wieczór 23 uczniów III klasy Gimnazjum bawiło się na swoim pierwszym balu – Balu Gimnazjalnym. Uroczystość odbyła się 21 stycznia w restauracji Lema w Wierzchowicach. Punktualnie o godzinie 18.00 Roksana Czajkowska, Brajan Nowak i Dawid Tokaj przywitali wszystkich zebranych gości – Panią Dyrektor Wiesławę Wysopal, Panią Wicedyrektor Aleksandrę Drendę, licznie przybyłych nauczycieli oraz rodziców. Pani Dyrektor uroczyście otworzyła bal i uczniowie dostojnie ruszyli w takt Poloneza, którego wytrwale ćwiczyli z nauczycielem wychowania fizycznego Panem Darkiem Ratajem. Po pięknym tańcu uczniowie zaprezentowali się w krótkiej części artystycznej, gdzie w zabawny sposób zaprezentowali wszystkim swoje talenty, a wśród nich talent do nauki, talent sportowy, muzyczny czy plastyczny.

Po części oficjalnej uczniowie ruszyli na parkiet, gdzie przy muzyce Kamila Piasecznego bawili się do godziny 24.00.

8 grudnia 2016 r. uczniowie klas drugich gimnazjum z naszej szkoły mieli okazję obejrzeć na wrocławskiej Grobli jedyne w Polsce centrum wiedzy o wodzie - HYDROPOLIS. Czy wiecie, że woda pokrywa aż 70% powierzchni Ziemi? To tej substancji dedykowana jest ta wspaniała wystawa. Gimnazjaliści mieli okazję przeżyć niezwykłą podróż i odkryć otaczający nas świat z nowej perspektywy. HYDROPOLIS znajduje się w zabytkowym, XIX-wiecznym podziemnym zbiorniku wody czystej o powierzchni 4000 m². Wystawa podzielona jest na 8 stref tematycznych. Każda z nich przedstawia wodę z innego, fascynującego ujęcia. Zapraszamy wszystkich do zwiedzenia tego wspaniałego centrum!