Zespół Szkół w Krośnicach

Archiwum

Książka to najlepszy przyjaciel. Rozbudza wyobraźnię, wzbogaca słownictwo. Świetlica szkolna również stara się rozbudzać te zainteresowania. Dzieci projektowały już okładkę swojej własnej książki, czytały opowiadania kolegą i koleżanką. Wykonały piękne zakładki. Podczas zajęć chętnie opowiadały o swoich ulubionych książkach. Pojawiły się  tytuły zabawnych opowiadań, komiksy, albumy tematyczne i wiele innych.

Nasze zajęcia miały na celu kształtowanie szacunku wobec źródła wiedzy, jakim jest książka, Przypomnienie zasad korzystania z biblioteki. Kształtowanie zdolności pięknego czytania i wypowiadania się na forum grupy. 

Za oknem pojawiają się już pierwsze oznaki wiosny. Śpiewają ptaki, kwitną przebiśniegi, krokusy. Dni są dłuższe i cieplejsze. Jednak ciągle zima nie chce odejść. Dziś w świetlicy rozmawialiśmy o pierwszych oznakach wiosny. Dzieci uznały że sprawdza się przysłowie „W marcu jak w garncu.” Pogoda bardzo szybko się zmienia  i przedstawia nam wszystkie pory roku. Chcąc zachęcić wiosnę do przyjścia uczniowie wykonali dekoracje do świetlicy. Śpiewając wiosenne piosenki, kolorowali ilustracje.

14 lutego obchodzimy Walentynki – dzień zakochanych. Na świetlicy również pamiętaliśmy o naszych najbliższych. Przez kilka dni rozmawialiśmy o różnych uczuciach : radości, smutku, miłości.... We wtorek (13 lutego) odwiedził nas p. Adam Bełza i przeprowadził krótkie zajęcia relaksacyjno-integracyjne. Dzieci wykonały piękne walentynkowe kartki. W dniu Walentego (14 lutego) uczniowie zastanawiali Co to jest miłość?. Wspólnie ułożyli definicje miłości i zaobserwowali, że są różne rodzaje tego uczucia: miłość rodzicielska, braterska, dziecka do rodziców, przyjacielska... Podsumowując zajęcia dzieci wykonały plakat „Najbardziej na świecie KOCHAM...”. Uczucia zostały skierowane do rodziców, ale także do dziadków, rodzeństwa, kolegów i domowych zwierzątek np. piesków. Plakat został zawieszony na jednej z tabli.

Dziś w świetlicy szkolnej odbyły się zajęcia pt. W zdrowym ciele zdrowy duch. Uczniowie zastanawiali się jak duże znaczenie ma odpowiednie odżywiane się. Przedstawiali swoje pomysły na aktywny wypoczynek. Wykonali również prace plastyczną dotyczącą wartościowych produktów odżywczych, wykorzystując różne techniki.  Gry i zabawy ruchowe towarzyszyły nam przez cały dzień.